torsdag 11 november 2010

Tur att man har ett liv1

Så mycket arbete! Just nu är det inte mycket eget liv, men det kanske man får acceptera. Byter man jobb får man väl räkna med att 40 timmars vecka inte existerar. Tur att man trivs på jobbet.

Att jobba som rektor, i alla fall om man som jag, gör det för första gången, handlar det mycket om att förstå jobbets karaktär och innehåll. Att så många barn och ungdomar mår dåligt och behöver stöd och insatser från omgivningen, överväldigar mig.
Här bor jag eller rättare sagt, jobbar... Gardinerna är från IKEA, nitton kronor metern. Sånt gillar jag. Det blev också en tavla av tyget som blev över. För mej är omgivningen viktig. Jag vill att det ska vara vackert för ögat och för själen. Sen behöver det inte vara dyrt.

Nu blir det lite kvällsjobb så här framför TV:n...

2 kommentarer:

  1. Hej Agneta,

    Försöker kontakta dig angående ett projekt vi håller på med. Hittar ingen e-post adress här, skulle du därför kunna maila oss på berattargladje@gmail.com så berättar vi mer.

    Mvh,
    johanna

    SvaraRadera
  2. Hej. Vet inte om du går in på denna nå mer, men jag hade velat fråga dig om ett recept på en sak du lagt ut här :) så om du hade kunnat kontakta mig på meijlen j.ohman@telia.com... Snälla å tack i så fall :)

    SvaraRadera