lördag 16 oktober 2010

Champagne

Tänk att bli bjuden på champagne då skälet är att man krockat bilen! Nu var det ett tag sedan det hände, krocken alltså, men champagnen dricks nu. Mannen i huset uppmanades av sin chef att bjuda mig på drycken. Varför frågar ni er naturligtvis!

Krocka är ju inte det man vill göra, men nu hände det och jag var inte orsaken till olyckan. Resultatet blev ju att vi var tvungna att köpa ny och det blev en riktigt fräsch en och bara ett år gammal. Så ibland blir minus plus. Därav champagnen i kväll!

Har nu avverkat de första dagarna på nya jobbet och jag känner att jag gjort ett helt rätt val. Att säga upp mig och gå vidare. Det är så berikande att få möta nya människor få ta del av nya tankar.

Idag har jag plockat undan grillen och gräsklipparn. Att vintergrilla fungerar ju men gräsklipparn lär få stå stilla till nästa vår. Har höstpysslat ute i trädgården. Skön att göra det innan snön kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar